آشپزی

سنگ مرمر (Marble)

سنگ مرمر یک سنگ دگرگونی است که از سنگ آهک به وجود می‌آید. سنگ آهک یک سنگ رسوبی است که از رسوبات کربنات کلسیم تشکیل شده است. سنگ مرمر هنگامی تشکیل می‌شود که سنگ آهک در معرض فشار و حرارت شدید قرار گیرد. این فشار و حرارت باعث می‌شوند که ساختار کریستالی سنگ آهک تغییر کند و سنگ مرمر به وجود آید.

سنگ مرمر دارای خواص فیزیکی و شیمیایی مختلفی است که آن را به یک ماده ارزشمند برای مصارف مختلف تبدیل می‌کند. سنگ مرمر سخت، بادوام و مقاوم در برابر سایش است. همچنین، سنگ مرمر دارای ظاهری زیبا و چشمگیر است. سنگ مرمر در رنگ‌ها و طرح‌های مختلفی یافت می‌شود. رنگ سنگ مرمر به ترکیبات شیمیایی موجود در سنگ آهک بستگی دارد. سنگ مرمر سفید، سیاه، قهوه‌ای، سبز و صورتی از جمله رنگ‌های رایج این سنگ هستند.

سنگ مرمر به طور گسترده‌ای در ساخت و ساز استفاده می‌شود. از این سنگ برای ساخت پله‌ها، کفپوش‌ها، دیوارها، سقف‌ها و مجسمه‌ها استفاده می‌شود. سنگ مرمر همچنین در ساخت ظروف، زیورآلات و سایر اشیای تزئینی استفاده می‌شود.

ایران یکی از بزرگترین تولیدکنندگان سنگ مرمر در جهان است. سنگ مرمر ایرانی در سراسر جهان به دلیل کیفیت و زیبایی آن شناخته شده است.

سنگ مرمر (Marble) چیست

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خبری
نصب دوربین مداربسته ورامین

نصب دوربین مداربسته ورامین نصب دوربین مداربسته ورامین تعمیر دوربین مداربسته ورامین،نصب و فروش دوربین مداربسته ورامین،تعمیر دوربین مداربسته در ورامین،نصب و فروش دوربین مداربسته در ورامین،تعمیر دوربین مداربسته محدوده ورامین،نصب و فروش دوربین مداربسته محدوده ورامین،تعمیر دوربین مداربسته منطقه ورامین،نصب و فروش دوربین مداربسته منطقه ورامین،تعمیر دوربین مداربسته،نصب و …

کلینیک شنوایی سنجی و سمعک
پزشکی
کلینیک شنوایی سنجی و سمعک

کلینیک شنوایی سنجی و سمعک یکی از مراکز سنجش شنوایی و تجویز سمعک در میدان پاستور است که تمام خدمات مربوط به گوش را به هموطنان عزیز ارائه می دهد. کلینیک شنوایی سنجی معمولا توسط متخصص شنوایی شناس تاسیس می شود.

آشپزی
تحقیق در مورد معدن سنگ

معدن سنگ به محلی گفته می‌شود که در آن سنگ به صورت تجاری استخراج می‌شود. سنگ‌ها از مواد معدنی تشکیل شده‌اند که در پوسته زمین وجود دارند. آنها در اندازه‌ها و اشکال مختلفی یافت می‌شوند و کاربردهای مختلفی دارند