سنگ ریوداسیت (Rhyodacite)

سنگ ریوداسیت (Rhyodacite)
آشپزی

سنگ ریوداسیت (Rhyodacite)

سنگ ریوداسیت یک سنگ آتشفشانی اسیدی است که از ماگمای با ویسکوزیته کم تشکیل می‌شود. این سنگ به دلیل وجود مقادیر زیاد کوارتز و فلدسپات، رنگ روشنی دارد. سنگ ریوداسیت به طور کلی به صورت توده‌های بزرگ و گنبدی شکل یافت می‌شود. این سنگ همچنین می‌تواند به صورت لایه‌های نازک در آتشفشان‌های چینه‌ای یافت شود. سنگ ریوداسیت در ساخت سازه‌ها، مجسمه‌ها و سایر محصولات استفاده می‌شود. این سنگ همچنین به عنوان یک سنگ تزئینی محبوب است.

ویژگی‌های سنگ ریوداسیت عبارتند از:

  • ترکیب شیمیایی: SiO2: 66-73%، Al2O3: 15-19%، Fe2O3: 0.5-2%، MgO: 1-3%، CaO: 0.5-2%، Na2O: 4-7%، K2O: 3-6%
  • رنگ: سفید، خاکستری، صورتی، قهوه‌ای
  • بافت: دانه‌ای ریز تا متوسط
  • تخلخل: کم
  • سختی: 5.5-6
  • چگالی: 2.5-2.7 گرم بر سانتی‌متر مکعب

سنگ ریوداسیت با سنگ‌های آتشفشانی دیگر مانند بازالت، آندزیت و داسیت قابل تشخیص است. سنگ بازالت از ماگمای با ویسکوزیته بالا تشکیل می‌شود و رنگ تیره‌ای دارد. سنگ آندزیت از ماگمای با ویسکوزیته متوسط تشکیل می‌شود و رنگ خاکستری تا قهوه‌ای دارد. سنگ داسیت از ماگمای با ویسکوزیته کم تشکیل می‌شود و رنگ قهوه‌ای تا قرمز دارد.

سنگ ریوداسیت (Rhyodacite) چیست

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خبری
نصب دوربین مداربسته ورامین

نصب دوربین مداربسته ورامین نصب دوربین مداربسته ورامین تعمیر دوربین مداربسته ورامین،نصب و فروش دوربین مداربسته ورامین،تعمیر دوربین مداربسته در ورامین،نصب و فروش دوربین مداربسته در ورامین،تعمیر دوربین مداربسته محدوده ورامین،نصب و فروش دوربین مداربسته محدوده ورامین،تعمیر دوربین مداربسته منطقه ورامین،نصب و فروش دوربین مداربسته منطقه ورامین،تعمیر دوربین مداربسته،نصب و …

کلینیک شنوایی سنجی و سمعک
پزشکی
کلینیک شنوایی سنجی و سمعک

کلینیک شنوایی سنجی و سمعک یکی از مراکز سنجش شنوایی و تجویز سمعک در میدان پاستور است که تمام خدمات مربوط به گوش را به هموطنان عزیز ارائه می دهد. کلینیک شنوایی سنجی معمولا توسط متخصص شنوایی شناس تاسیس می شود.

آشپزی
تحقیق در مورد معدن سنگ

معدن سنگ به محلی گفته می‌شود که در آن سنگ به صورت تجاری استخراج می‌شود. سنگ‌ها از مواد معدنی تشکیل شده‌اند که در پوسته زمین وجود دارند. آنها در اندازه‌ها و اشکال مختلفی یافت می‌شوند و کاربردهای مختلفی دارند